Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Ośrodek Pomocy Społecznej w Zielonce

Dane teleadresowe

ul. Literacka 20

05-220 Zielonka

telefon: 22 781 03 51

Nabór na wolne stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze - stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w  Ośrodku Pomocy Społecznej w Zielonce

 
Przedmiot naboru:


1) Stanowisko urzędnicze ds. obsługi świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
2) Wymiar czasu pracy: 1 etat;
3) Miejsce wykonywania pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Zielonce;
4) Przewidywany termin zatrudnienia: marzec 2024 r.

 

1. Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe, średnie ekonomiczne lub administracyjne;

  • znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych;

  • znajomość ustawy o  pomocy osobom uprawnionym do alimentów;

  • znajomość ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;

  •  znajomość ustawy o  pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;

  • znajomość ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;

  • znajomość ustawy  kodeks postępowania administracyjnego;

  • znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością ww. ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowania o ww.
    świadczenia;

  • bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office (Excel, Word), umiejętność
    obsługi poczty e-mail oraz obsługi urządzeń biurowych;

  • obywatelstwo polskie;

  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;

  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  • nieposzlakowana opinia.

2. Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność interpretacji przepisów prawa;

  • umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych;

  • umiejętność analitycznego myślenia;

  • umiejętność rozwiązywania problemów;

  • umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i pracy w zespole;

  • odporność na stres, komunikatywność, kreatywność, sumienność;

  • umiejętność dostosowania tempa pracy do ustawowych terminów;

  • umiejętność planowania pracy;

  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji;

  • mile widziane doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych;

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • udzielanie informacji dotyczących warunków nabywania prawa do świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych, świadczenia wychowawczego, świadczenia „Dobry start” oraz zasad ustalania, przyznawania i wypłacania tych świadczeń;

  • przyjmowanie wniosków, sprawdzanie ich zgodności pod względem merytorycznym i formalnym;

  • rozpatrywanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych, prowadzenie rejestru i ewidencji złożonych wniosków;

  • opracowywanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych, wychowawczych, funduszu alimentacyjnego;

  • sporządzanie list wypłat realizowanych świadczeń;

  • prowadzenie korespondencji w prowadzonych sprawach;

  • prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń;

  • przygotowywanie analiz, raportów i sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych w zakresie określonym przez przełożonego;

  • prawidłowe, rzetelne i terminowe prowadzenie powierzonych spraw zgodnie z przepisami prawa;

  • gromadzenie, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji prowadzonych spraw;

  • stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez bieżące zapoznawanie się z przepisami;

  • praca w systemach komputerowych obsługujących świadczenia rodzinne, wychowawcze i funduszu alimentacyjnego;

  • prowadzenie spraw dotyczących dochodzenia świadczeń nienależnie pobranych;

  • przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami i odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników;

  • współpraca z komornikiem sądowym;

  • współpraca z Urzędem Pracy w zakresie sporządzania wniosków o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego;

  • przygotowywanie wniosków do Prokuratury o ściganie za przestępstwo uchylania się od obowiązku alimentacyjnego;

  • prowadzenie imiennego rejestru dłużników i analityki zobowiązań dłużników alimentacyjnych względem państwa i gminy;

  • udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych;

  • wykonywanie innych poleceń zleconych przez Dyrektora.

4. Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;

  • CV;

  • list motywacyjny;

  • kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie i staż pracy;

  • kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;

  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;

  • w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność;

  • oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;

  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

  • oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji– zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. Urz. UE L z 2016 nr 119/1-(zwanym dalej RODO);

  • inne, które kandydat uzna za ważne dla jego przyszłej pracy.

5. Warunki pracy na stanowisku:

  • Warunki dotyczące pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca w siedzibie OPS w Zielonce ul. Literacka 20;

  • Praca wymagająca bezpośredniej obsługi petenta;

  • Wykonywanie obowiązków pod presją czasu, odporności psychicznej
    i radzenia sobie ze stresem;

  • Wykonywanie zadań przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
    w pomieszczeniach sztucznie oświetlonych;

  • Wyjazdy służbowe związane z uczestnictwem w szkoleniach;

  • Stanowisko komputerowe wyposażony w pakiet biurowy i programy do obsługi świadczeń;

  • Oprogramowanie MS Windows;

  • rozpoczęcie stosunku pracy 1 marca 2024 roku.

  • Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać  w zaklejonej kopercie lub przesłać w terminie do dnia 9 lutego 2024 roku do godz. 12.00 pod adresem:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Zielonce

05-220 Zielonka

ul. Literacka 20

w zaklejonych kopertach z dopiskiem:

„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – ds. świadczeń rodzinnych”.


 

  • Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Ośrodka).

  • Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów, którzy ubiegali się o zatrudnienie na stanowisku urzędniczym będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, za wyjątkiem oryginałów świadectw, dyplomów, zaświadczeń itp., które odbierane będą osobiście przez zainteresowanych.

  • Lista kandydatów spełniających wymagania formalne i dopuszczonych do II etapu naboru wraz z datą rozmowy kwalifikacyjnej zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej OPS w Zielonce oraz na tablicy informacyjnej OPS w Zielonce,  w dniu 12 lutego 2024 roku .

  • Dodatkowe informacje: tel. 22 781 03 51

  • Ośrodek Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu z ważnych przyczyn.

  • Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej OPS w Zielonce oraz na tablicy informacyjnej OPS w Zielonce.


 


 


 


 


 

  • Klauzula informacyjna.

  • 1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(RODO).

  • 2. Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.

  • 3. Administratorem danych jest  Ośrodek Pomocy Społecznej w Zielonce.

  • 4. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: ops@zielonka.pl

  • 5. Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

ZAŁĄCZNIKI:

Nasza placówka

GODZINY OTWARCIA

poniedziałek 9:00 - 17:00

wtorek 8:00 - 16:00

środa 8:00 - 16:00

czwartek 8:00 - 16:00

piątek 8:00 - 16:00

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Imieniny: